Lifestyle

5 manieren om jouw bedrijfswebsite te optimaliseren

Wil je graag de omzet van jouw bedrijfswebsite vergroten, maar weet je niet waar en hoe je moet beginnen? Bedenk dan dat je twee mogelijkheden hebt: je kunt meer verkeer naar de website generen of de omzet uit het huidige verkeer vergroten. Wij geven je een aantal tips.

Analyseren en evalueren

De eerste stap is het analyseren van de bedrijfswebsite om een ​​diagnose te stellen van de wijzigingen die moeten worden aangebracht. Voer een analyse uit die de prestaties van de site samenvat. Zo is het goed om naar het huidige verkeer te kijken: hoeveel verkeer is dit? Kun je bepaalde trends ontdekken? Welke kanalen worden al ingezet en presteren goed?

Daarna kun je naar de omzet kijken. Welke producten verkopen al goed? Welke convesrie hebben zij? Je kunt een online een Price Monitoring Tool gebruiken om te analyseren hoe jouw product in de markt ligt.

SEO optimalisatie

Een manier om meer verkeer naar je website te generen is via Search Engine Optimalisation (SEO). De techniek om hoger in Google te komen en meer organisch verkeer naar je website te leiden.

Zoekwoorden zijn de woorden die mensen gebruiken bij het zoeken naar informatie op zoekmachines zoals Google. Voer een zoekwoordenonderzoek uit om de meest relevante zoektermen voor jouw doelgroep te bepalen. Door deze zoekwoorden op te nemen op de site, zal de website hoger scoren in zoekmachines.

Daarnaast kun je de pagina’s ook op andere manieren optimaliseren voor SEO, zoals on-page SEO. Dit omvat het opnemen van trefwoorden in metagegevens, kopteksten, beschrijvingen en URL’s, om zoekmachines te helpen bij het snel bepalen van de inhoud van elke pagina van je site.

Verkeer uit andere kanalen generen

Naast SEO zijn er ook tal van andere online kanalen die je kunt inzetten om meer verkeer naar je webisite te generen. Zet in op het communiceren en promoten op sociale media, samenwerken met influencers die relevant zijn voor jouw markt en adverteren. Zo kun je adverteren op social media of in Google, maar je kunt bijvoorbeeld ook gebruik maken van een prijsvergelijker, zoals Bigshopper.

Content is king

Goede inhoud en linkbuilding zijn essentieel om je website in zoekmachines te positioneren. Zorg dus voor een sterk en SEO-gedreven contentmarketingplan. Des te meer interessante berichten je plaatst, des te groter de kans dat andere sites naar je teruglinken. Dit zal je helpen om organische zoekresultaten te vergroten en om meer bezoekers naar de website te trekken.

Conversieoptimalisatie

Als een consument eenmaal op jouw website is beland, dan is het natuurlijk wel de bedoeling dat ze blijven en doorklikken. Zorg er daarom voor dat de website overzichtelijk en makkelijk in gebruik is. Laat een testgroep de website gebruiken en vraag naar feedback. Op deze manier kun je jouw website het beste optimaliseren.

Dit vind je misschien ook leuk